Visste du att? : Anledningen varför jag hatar hösten.

Det finns ju en anledning och jag har många anldningar till varför jag har mitt liv som jag har det.
Men nu ville jag snacka om hösten.

Det finns otroligt många som ser hösten som en mysig årstid som är lite små kylig men inte riktigt kall.
Man kan ta på sig mössor, halsdukar och vantar.
Men jag hatar hösten för mörkret som kommer med den.

Jag har väldigt enklet att bli ledsen eller nedstämd över allt och alla.
Mörker hjälper mig aldrig.
Kan nog ärligt säga att jag gråter aldrig på sommaren utan bara på hösten och vintern.

Mörkret och jag har aldrig kommit överrens.
Jag är mörkrädd till exempel.
Och jag tror att anledningen till att jag hatar och är rädd för mörkret är för att jag är rädd för framtiden.

Jag har ett otroligt kontrollbehov. Jag måste styra med det mest för att känna mig lugn.
När jag tänker på fram tiden så ser jag bara ett mörker. Ingen kan ju vet vad som kommer hända.
Och det gör mig rädd. Och på hösten så syns mörkret så extra tydligt efter en varm och ljus sommar.

Så det är därför jag hatar hösten och varför jag är mörkrädd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0