Skulle kanske vilja...

Vet inte hur många som vet om det men bland mina största önskningar är att jag skulle kunna få va normal.
Jag vill slippa gråten i halsen när man ser killarnas blickar. Deras hånfulla blicka.
Slippa rädslan i skolan över om det ska hända något, förutom mina vänner, vem skulle fånga mig om jag föll?

Är man precis som alla andra, precis så som killar ska vara slipper man känna sig utfryst. Slippa känna sig utanför.
Trygghet. Är man "normal" är man trygg mot mobbning, utfrystning eller kränkningar.

Jag har aldrig varit en av killarna i klassen. Och det har jag lärt mig att det är bara att acceptera och hoppas att det blir bättre. Ibland så känns det helt hopplöst. Men då vet jag att jag har mina underbara vänner som jag kan vända mig mot.

Kanske är dom tjejer, dom vet inte alls lika mycket om killar som killar gör. Men oavsett könet så ska en vän kunna trösta, älska och gå att lita på. Just dom tre sakerna vet jag att jag har med mina vänner. Och till er killar som så gärna tittar lite konstigt på mig i korrioren eller på stan vill jag bara säga en sak: Jag är fett mycket lyckligare utan er!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Bra sagt. :D <3

2011-11-19 @ 12:54:19
URL: http://riktigtknasigt.blogg.se/
Postat av: mattias vestin

Tycker du gör de skitbra som inte låter dig tryckas ner av mobbare! ;) Jag är oxå bi :) Men kom ihåg att alltid vara dig själv å skita fullständigt i vad andra tycker! Man ska aldrig skämmas över den man är! :)

2011-11-19 @ 13:36:53
Postat av: mattias vestin

Du är fett söt btw! ^^

2011-11-19 @ 13:38:03
Postat av: robin

du ska inte ta åt dig joel. stå för vem du är, och var aldrig ledsen över att vara dig själv.

du är unik, glöm inte det!

finns ifall du vill snacka:)

2011-11-19 @ 17:04:49
URL: http://robin.skoneskog.se
Postat av: malin

Joel du är unik. Dina äkta vänner älskar dig för den du är. Du är den bästa vännen och brorn man kan ha. Du finns alltid där för en i alla väder, precis som en vän ska göra. Skit i dom som inte tar dig för den du är. Du är helt perfekt så som du är! jag älskar dig <3

2011-11-19 @ 18:09:03
URL: http://www.minadar.devote.se
Postat av: moa

fan vad söt du är killen ! tänk om alla vore som du !

är ledsen att jag aldrig klickat in innan , men ska verkligen fortsätta nu !



hur gammal är du ? :)

2011-11-20 @ 00:12:58
Postat av: Anonym

Alla är unika på sitt egna sätt, skit I sånna som bara trycker ner en. Man ska inte bli sne tittat på,ner tryckt bara för att man är bi/homo/hetro elr pga hudfärg/utseende/bakgrund! Alla ska va stolta för den man är,det finns bara en som du!!

peace!

2011-11-20 @ 15:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0