Allt känns så mycket skönare...

Efter en lång och härlig repetition på teatern. Då har man fått ut lite känslor och helt enkelt fått hålla på med något roligt. Dessvärre gick redovisningen inte bra idag. Genomförde den aldrig. Vågade inte sitta kvar i klassrummet. Sprang upp till syster istället. Satt där i hennes blåa soffa och skakade.

Jag kan stå inför flera hundra okända människor utan att vara nervös. Jag skulle kunna ställa mig på ett full satt Ullevi och prata till publiken om nästan vad som helst. Men att stå inför hela klassen de klara jag bara inte av. Det går bara inte. Blir så nervös trotts att jag vet att jag inget har att va nervös över.

Vet att de inte bara är jag som känner så. Finns många i klassen som tycker de är jobbigt att stå inför klassen och prata. Ändå så är det tvunget att ha muntliga redovisningar. För mig är det mer som om man sänker ner en när man ska göra de. Jag behöver inte öva inför att prata med andra. Det behöver inte klassen heller. Oavsett så finns det nästan inget värre än muntliga redovisningar.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Känner precis samma sak, muntliga redovisningar är bara väldigt onödiga! Har själv haft två stycken den här veckan, och de gick bra. Men innan känns det typ som man ska dö. Det är iallafall bäst att göra först, så man får det gjort!! :)

2012-02-02 @ 21:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0