5 December

Varför ska livet vara så svårt. Varför ska livet ta bort det vi älskar mest. För mig var det min självsäkerhet. Det är inte så att jag är osäker eller så utan det är bara så att jag är inte säker på mig själv längre.

 

Det som folk så länge har beundrat med mig är att jag alltid vettat om vem jag har varit. Att jag är den jag är. Men nu har jag inset att jag har ingen aning om vem jag är. Kanske till hör det åldern att utforska sig själv och alternativ.

Men det är inget jag vill. Jag vill vara den som jag alltid varit. Snäll och omtänksam. Men nu vet jag inte ens om jag är det. Fast vissa saker kanske inte ändrar på sig. Men vad är det jag undrar på nu då? Vad är det som jag inte är säker på om mig själv?

 

Problemet med det är att jag vet inte. Jag är aldrig säker på något hur mycket jag än kan få folk att tro på det. Jag vet mitt namn och hur jag ser ut. Men när jag tänker på vem jag är så är det som om jag står utan för min egna kropp och ser på mig själv. Och jag gillar inte det jag ser.

Just nu ska jag skriva någon som jag tycker är oerhört svårt för mig att skriva. Det är något som kan få hemska konsekvenser. Eller inte. Men det jag inte tycker om med mig själv är att jag kanske är bög.

 

Just nu när jag sitter här och skriver detta känner jag att jag bara vill gråta och låtsas som inget men det är precis vad jag har gjort i flera år. Jag har tänkt på det här länge nu. Kanske i några år. Men det senaste året har det gått in i mitt huvud.


Kommentarer
Postat av: Fellie

Du är perfekt som du är Joel,

så är det bara. Tänk inte ens något annat. <3

2011-12-05 @ 13:57:23
URL: http://stupidly.blogg.se/
Postat av: Maja

Sötaste, finaste du! Du är perfekt precis som du är! Du har vänner som älskar dig och stöttar dig!

Om du nu skulle vara bög.. Okej? Ingen skulle älska dig mindre för det, och det ska inte du heller göra! Älska dig själv, för du förtjänar att må bra! <3

2011-12-05 @ 15:28:09
URL: http://mayyazzan.devote.se
Postat av: Frida

Joel, Vart ska jag börja.. Du är en underbar och unik person som ska vara sig själv! Jag vill att du ska veta att om du vill ha någon som vill lyssna på dig eller bara finnas där finns jag! <3



Du ska också veta att jag ser upp till dig. Det menar jag verkligen!!



Vet att vi inte känner varandra jätte bra men det kan man alltid ändra på!.

Postat av: Josefin Nordberg

Joel, håller med dom över, Du är perfekt precis som du är, känner dig inte mega bra, men du är hur snäll och omtänksam och bra på alla sätt och vis.

Om du nu skulle tycka om killar, okej?, det är verkligen INGET fel på det, men jag lovar att ingen kommer att älska dig mindre för det. Du har något som ingen annan har. Tänk på det ! Vi älskar dig precis som du är. <3 Finns här för dig Joel, hoppas du vet det <3

2011-12-05 @ 15:55:06
URL: http://joosefinnoordberg.blogg.se/
Postat av: idarå

Jag älskar dig.

2011-12-05 @ 16:06:41
Postat av: Alice

Jag känner dig, inte och jag vet inte vem du är. Men eftersom att jag följer din blogg med dina extremt kloka och fina texter kan jag inte annat än att förstå att du är en helt underbar, klok och snäll person som alla gillar. Du verkar vara en vän som alla vill ha och som många saknar att ha. Att vara homosexuell är normalt och inget man själv kan ro för. Inget man kan ändra på och absolut inget man ska ändrad omfattning för om en person. Om någon kommer med dumma eller hemska kommentarer, bry dig inte om dom. Utan säg dig själv: Jag är den jag är, helt normal och mina vänner som står för den jag är älskar mig för den jag är.

Du verkar vara stark och därför kan du motstå hemska följder och godta de bra följderna.

Och glöm inte att du är unik precis som du är !♥

2011-12-05 @ 16:14:56
Postat av: Elias Persson

Vet ungefär vad du går igenom, har varit med om nästan samma sak och det går över det lovar jag.

Det är bara att försöka att inte tänka så mkt på det

Om det e något du vill snacka om så säg bara till <3

2011-12-05 @ 16:15:52
Postat av: Mona Valestam

Hej Joel !

Förneka inte dig själv ;) <3 du är den du är tvivla inte. Var lycklig över att du redan eventuellt vet vilken läggning du har,var stolt/modig över att du går ut med det. För det krävs mod/mognad för att klara av att berätta något sådant här, stäck på dig. För det är riktigt starkt & du blir inte någon annan för det, du är den du är. <3 Fortsätt leva & lära av livets gåta, Älska, Glömma & Fårlåta. Sänder dig en Styyyyyyyrkekram, du fixar detta galant ska du se. Lägg inte negativ onödig energi på människor som ej behöver slösas på, låt dom slösa sin egen energi istället. Låt din energi vara till dig själv till det du behöver. =)

2011-12-05 @ 18:14:08
Postat av: Olivia

Joel, det är klart att du fortfarande är snäll och omtänksam, det är jag säker på att du alltid kommer att vara. Du är en utav de absolut snällaste människorna som jag känner! Det spelar ingen roll vilken läggning du har, och om någon kränker dig eller trycker ner dig för det så är det bara för att dom är osäkra på sig själva och är avundsjuka för att du vågar stå för vem du är och vad du känner. Och det är absolut inget fel på det, tvärtom. Jag tror att det är många som skulle vilja ha den styrkan att kunna berätta vad man känner. Jag kommer alltid att tycka om dig oavsett om du är bög, bi Eller straight, för vet du vad? Det spelar ingen roll. Du kommer fortfarande att vara den Joel som känner, den som är riktigt rolig, glad och alltid positiv. Var stolt över den du är och ändra dig aldrig för någon. Du är grym så som du är. Puss och kram, Olivia <3

2011-12-05 @ 18:25:10
URL: http://olivialinden.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skit i va andra tycker o va bara dej själv:) blir bäst då

2011-12-05 @ 19:29:12
Postat av: Malin

joel super bästa joel! Du är och kommer alltid vara världens bästa! Och du är den mest omtänksamma man kan tänka sig, så tro inget annat. Jag och många andra älskar dig, för den du är! Ändra aldrig på dig, var alltid dig själv för du är så jävla underbar joel. För det spelar ingen roll att du är homosexuell, du är fortfarande samma joel! Och det är inget fel på att vara bög, vi älskar dig lika mycket ändå <3

Jag kommer alltid finnas här för dig, jag älskar dig storebror <3

2011-12-05 @ 22:28:12
URL: http://minadar.devote.se
Postat av: Josefin Ståhl !

Joel, precis som alla andra säger där uppe, är det inget fel med att gilla killar. Vi finns här för dig o stöttar till 100 procent, oavsett vad som händer. Vi älskar dig som du är.

2011-12-05 @ 22:36:28
URL: http://thesmileofjoy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0