23 December

Vilken oerhörd kick det var. Vilken knäpp sak egentligen!
Skit jag har gjort det jag aldrig trodde jag skulle kunna göra. Jag har över vunnit min största rädsla.
Jag har nu gjort det jag trodde var omöjligt. Jag kan göra allt om jag så vill.

Den här känslan i kroppen du får efter att ha gjort bland de svåraste du kunnat tänka dig håller i sig, kanske bara ett tag eller i resten av ditt liv. Du känner dig stark, du känner dig mäktig och du utvecklar ett självförtroende som du aldrig trodde du skulle kunna få.

Jag kan lova er att självförtroende är inget man kan föddas med. Det är inget man vaknar upp med en dag. Det är något man bygger upp i hela sitt liv. Självförtroende är det största och bästa man kan ha så därför vill jag berätta för er att oavsett vilket så är ni fina. Ni är speciella på ert egna lilla sätt.

Jag tjatar så sjukt mycket om de men jag vill inget annat än att ni ska må bra och att ni ska förstå att ni är vackra precis så som ni är. Och det finns inte en människa i hela världen som kan ta ifrån er det. Det finns ingen som kan säga motsatsen. Det finns ingen som kan säga att ni inte duger.

Ni duger alldeles perfekt. Ni är allt som en människa borde va. Åt helvete med alla de andra, det är ni som ska leva livet och ingen annan ska leva ert liv.

Men alla har sina stunder av depression. När ni känner att ni inte räcker till för det händer. Vad som helst kan ha hänt. Men för guds skull, när allt ser mörkt ut så tänk på att du kan tända ljuset. Allt kan va ledset och deppigt men det är i dom stunderna som du lär dig hur stark du egentligen är.

Lev livet som om varje dag skulle va den sista. Det är bättre att vara sig själv än en dålig kopia av någon annan. Du är perfekt som du är. Lita på mig när jag säger det för jag skulle aldrig ljuga för er. Jag skulle hellre klippa av mig min tunga än att ljuga om en sån sak.

Du är speciell och det finns alltid någon som kommer älska dig för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0