20 December

Fyra dagar kvar till Jul, kan vi inte lika med fira den nu?
Stör mig på allt snack i skola om att Julen handlar om jesus födelse..
Julen innebar det för 50 år sedan men julen idag har inget med gud att göra.

Tycker att man ska släppa hela religion saken med högtider.
Tror knappt att det finns någon i min ålder så firar jul pga jesus.
Presenterna har makten och materialismen härjar.



För mig är Julen den tidpunkt på den mörka tiden på året som ska hjälpa en att ta sig igenom den mörka och deprimerande tiden. Skulle gärna vilja klaga lite på julsångerna också men tycker dom ska va som dom alltid varit. Lite tradition måste det vara annars blir det inget kul.

Men det är som på skolavslutningen, då läser vår bibliotekarie upp en text ur nya testamentet.
Sen så är ju hon över all kritik ibland men det finns inget tråkigare, höjdpunkten som jag varit med om under mina fyra år på tullbro är när micken har gett ifrån sig det däringa pipiga ljudet så man inte fick höra det hon hade och säga.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du var inte i Ullared igår?

2011-12-20 @ 15:13:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0