14 December

En sak som jag inte kan förstå är varför alla använder bög som en själslord?
Det måste ju finnas en drös med andra ord som man kan använda för att såra någon.
Om nu frågan är om man säger det för att såra någon, blir man verkligen så sårad?

På något sätt bygger man upp ett hetro samhälle när man tillåter människor att säga så.
Usch, sitter och säger emot mig själv. Jag tar inte illa upp om någon skulle kalla mig bög.
Står för vem jag är i stället. Men för vissa killar finns det inget värre än att bli kallad bög.

Jag minns det själv när man var mitt uppe i att hitta sig själv, vilket jag gjorde ganska tidigt.
Men jag förnekade mig själv väldigt länge för att folk utanför gjorde det ganska klart att är man kille så ska man bara gilla tjejer. Det gjorde att jag försökte trycka undan den jag var bara för att bevisa för dom andra att jag var lika mycket man som dom.

Så ta inte illa upp om ni blir kallad bög. Utan stå bara på er för på insidan vet ni att ni är perfekta precis så som ni är!

Kommentarer
Postat av: My Thun

Sant skrivet Joel!



puuuuuuss!

2011-12-17 @ 19:07:38
URL: http://isabellethun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0