13 December

Den där irriterande ringsignalen ringer på mobilen och det är dags att gå upp. Trött reser du dig ur sängen och kliar dig på huvudet. Det är riktigt kyligt i rummet, fönstret står på glänt och snart är det Jul. Du ställer dig vid spegeln och tittar på dig själv.

Du börjar tänka på en massa personer av samma kön och hur trevligt det hade varit om den där snyggingen i klassen kunde komma fram och kyssa dig. Du har aldrig tänkt på personer av samma kön men just nu när du precis vaknat har du fått en helt ny läggning.

Så här går det verkligen inte till, skulle bara över driva lite. Vilken läggning man har ändras inte över en natt men det kan ändras under en livs tid. Personer som varit gifta med någon av motsatt kön i hela sitt liv kan börja utforska andra områden. Det samma gäller oss unga.



Jag tror inte på att man kan välja vilken sexualitet man har utan det är snarare någon man föds med. Tycker dock att det med låter lite smått hemskt. Det är lite blandat tror jag, man föds med en läggning men sen kan man försöka trycka undan det. Det var ju folk tvungna till förr i tiden för att inte bli avrättade. Fast det får ju en del fortfarande göra.

Tycker det är så konstigt att folk kan bli hatade för vem dom väljer att ha sex med. Just sex you know?
Om jag väljer att ligga med tjejer eller killar har la ni inget att göra med. Jag vet i alla fall vem jag är och jag är stolt över det. Kan inget annat än att vara stolt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

sötis :)

2011-12-13 @ 14:08:38
Postat av: Anonym

sötis :)

2011-12-13 @ 14:09:03
Postat av: Anonym

ja tror ja e bi o har trott de sen i somras men ja tror inte de e nåt man föds med/till

2011-12-13 @ 16:53:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0